NL Doet | maart 2017

Bewoners Vanboeijen een speciaal dagje uit met NL-Doet

Op 10 en 11 maart 2017 organiseert het Oranje Fonds weer de grootste vrijwilligersactie van Nederland. De deelnemers van De Meteoor (dagbestedingslocatie van Vanboeijen) worden door vrijwilligers ondersteund bij leuke activiteiten.

De trekkertram en pannenkoeken

Op 11 maart organiseert locatie de Poolster van Vanboeijen een grote activiteit voor alle bewoners in De Meteoor, ook georganiseerd in samenwerking met het Oranje Fonds. In het atrium van de Meteoor worden de bewoners bij binnenkomst opgewacht met live-muziek van Henk Askes. De minder mobiele cliënten worden door vrijwilligers opgehaald van hun woning. Na een kopje koffie of thee wordt een rit gemaakt in de trekkertram. Bij terugkomst staan de pannenkoeken klaar, die samen met de vrijwilligers gebakken worden.

De grootste snoezelruimte van Europa

De 14 deelnemers van De Meteoor gaan een dag naar de grootste snoezelruimte van Europa en iedere deelnemer heeft een eigen vrijwilliger. Snoezelen is een zintuigactivering, gevoelsactiviteit en zorgt voor primaire activering en sensomotorische stimulatie voor mensen met een verstandelijke beperking. In twee bussen wordt afgereisd naar De Imminkhoeve in Lemele. Deze boerderij is omgebouwd tot de grootste snoezelruimte van Europa.

Helpende handen van vrijwilligers

Zonder helpende handen is het voor veel cliënten niet of beperkt mogelijk om ergens naar toe te gaan. Daarom zijn we ook erg dankbaar voor de vrijwilligers die mee doen aan deze mooie actie van het Oranje Fonds.

Vrijwilligers kunnen zich via de website van het Oranje Fonds opgeven om te helpen om onze cliënten een leuke middag te bieden. Inmiddels hebben dat voor deze ‘klussen’ al meerdere vrijwilligers gedaan en daar zijn we ze ontzettend dankbaar voor.