Spring naar inhoud
Terug naar de vorige pagina

24 januari 2024

Een nieuw intranet voor Vanboeijen

Na uitgebreid onderzoek, meerdere sessies met gebruikers en zorgvuldige overweging hebben we vorig jaar een nieuwe leverancier gevonden voor ons intranet. We zijn verheugd om aan te kondigen dat we a&m impact hebben gekozen als onze nieuwe partner! Deze beslissing betekent dat we afscheid nemen van onze huidige leverancier en haar functionaliteiten, inclusief het platform dat we momenteel gebruiken voor de bewoners en cliënten (Huis Vanboeijen).

Keuze voor a&m impact

Onze IT-partner PQR heeft Vanboeijen en leverancier a&m impact samengebracht, en nu zijn we al een eind op weg met de ontwikkeling van een integraal (werkplek)portaal. Deze keuze is op a&m impact gevallen op basis van de wensen van onze organisatie en behoeftes van de verschillende gebruikers. a&m impact heeft zich onderscheiden door hun functionaliteiten, gebruiksgemak en bewezen staat van dienst in het leveren van innovatieve intranetoplossingen voor zorgorganisaties.

Intranet voor meerdere gebruikers

Door te investeren in een geavanceerd intranet dat iedereen met elkaar verbindt, versterken we de samenwerking binnen Vanboeijen en stimuleren we een cultuur waarin we het echt samen doen. Samenwerking en open communicatie zijn cruciaal om deze principes tot leven en uitvoering te brengen. 

Johan Dusseljee, lid raad van bestuur bij Vanboeijen: “Op dit integrale communicatieplatform willen we de juiste informatie op het juiste moment presenteren aan al onze medewerkers. Hierbij is ook het tonen van informatie uit ONS, ons digitale dossier- en roostersysteem, cruciaal. Bijvoorbeeld roosterinformatie, cliëntinformatie en de rapportages. Zo hoeft een medewerker bij de start van de dag niet altijd meer door te schakelen naar ONS maar heeft hij of zij een startpunt en dat is het intranet. Dat werkt sneller en makkelijker. Daarnaast wordt het nieuwe intranet ook ingericht voor bewoners en cliënten, ouders, verwanten en vrijwilligers. Dat alles maakt dit project voor Vanboeijen echt uniek.”

Het nieuwe platform zal voor iedereen toegankelijk zijn, van medewerkers en vrijwilligers tot ouders, verwanten, bewoners en cliënten. De look & feel, functionaliteiten en de informatie worden aangepast op de verschillende doelgroepen om aan ieders behoeften te voldoen. Daarnaast wordt het inwerktraject van nieuwe medewerkers ook versoepeld via het sociaal intranet.

Arno ten Hagen, directeur a&m impact: “In samenwerking met enkele zorginstellingen hebben wij een preboarding module voor het portaal ontwikkeld. Hiermee wordt het traject van inwerken leuker en efficiënter en worden bestaande medewerkers minder belast.”

De oplevering van het nieuwe intranet staat gepland voor het voorjaar van 2024.

Vieren van de samenwerking

Achter de schermen werken we met a&m impact met volle inzet aan ons nieuwe intranet. Vorige week werd deze mooie samenwerking nog eens officieel gevierd bij Vanboeijen. Hier kwamen de bestuurders van a&m impact en Vanboeijen, de accountmanager zorg van PQR en een gedeelte van de projectgroep samen om te genieten van een lekkere taart en stil te staan bij het project dat we zijn gestart.

Han Buruma, projectleider bij Vanboeijen: “Vanaf het eerste moment was er een klik. Bij a&m impact denken ze goed mee in oplossingen, en voegen ze ook de daad bij het woord. Ze denken constant mee over de mogelijkheden en zijn daarnaast heel flexibel. Dat is niet altijd standaard in de markt. Daarom zijn ze een fijne partner voor Vanboeijen.”

Op de foto, van links naar rechts en van onder naar boven:

  • Johan Dusseljee, lid raad van bestuur Vanboeijen
  • Arno ten Hagen, directeur a&m impact
  • Gerlof Miedema, manager informatievoorziening Vanboeijen
  • Arno van de Rijdt, PQR
  • Harrie Postema, business process analist Vanboeijen
  • Rianne Ramaker, communicatieadviseur Vanboeijen
  • Marley Talaksuru, digicoach Vanboeijen
  • Ingrid Buutkamp, digicoach Vanboeijen
  • Han Buruma, projectleider Vanboeijen

Over de auteur

Rianne Rozema, communicatieadviseur