Spring naar inhoud
Terug naar de vorige pagina

01 juni 2023

Kwaliteitsrapport 2022

Ons kwaliteitsrapport over 2022 is klaar! Het was een jaar vol uitdagingen, beïnvloed door het conflict in Oekraïne en de nasleep van de coronapandemie. Ondanks de stijgende kosten van levensonderhoud, toegenomen ziekteverzuim en druk op de arbeidsmarkt, hebben we binnen Vanboeijen veerkracht en vastberadenheid getoond dankzij onze drijfveren: compassie, sociale betrokkenheid, bezieling en vakmanschap.

We streven naar kwaliteit van zorg waarbij bewoners en cliënten invloed hebben op hun eigen leven. Daarom hebben we medezeggenschapsregelingen opgesteld en feedback verzameld via 'Dit vind ik ervan!'. We waarderen de betrokkenheid van ouders, verwanten en vrijwilligers, die ons kritisch hebben aangesproken en steun hebben geboden. Actieve en betrokken ouders, verwanten en vrijwilligers zijn dan ook van groot belang bij Vanboeijen en spelen tevens een essentiële rol bij de noodzakelijke transitie naar een duurzame, toekomstbestendige en betaalbare gehandicaptenzorg, zoals verwoord in de kanslijnen van het zorgakkoord. In 2022 hebben we dan ook gewerkt aan het uitwerken van deze kanslijnen.

Kwaliteit van zorg is onlosmakelijk verbonden met kwaliteit van werk. In 2022 hebben we hier gezamenlijk veel in geïnvesteerd en bereikt. In 2023 bouwen we hier graag op voort, want alleen met elkaar kunnen we onze beloften aan bewoners en cliënten waarmaken.

We wensen jullie veel leesplezier met het kwaliteitsrapport van 2022. 

Lees hier het kwaliteitsrapport 2022 van Vanboeijen

Over de auteur

Rianne Rozema, communicatieadviseur