Assen | 27 mei 2019

Kwaliteitsrapport 2018

Vanboeijen kwaliteitsrapport 2018: Vertellen en tellen

Bij alles wat wij doen staan de wensen, dromen, talenten en behoeften van bewoners en cliënten centraal om daarmee bij te dragen aan hun goede leven. Om te weten of we dat ook goed doen, is het belangrijk om kwaliteit te meten, zowel in cijfers (tellen) als door verhalen op te halen (vertellen). Dit vertaalt zich naar het kwaliteitsrapport 2018 en deze heeft daarom ook de passende titel ‘Vertellen en tellen’ meegekregen.

In het rapport worden de vragen ‘Wat gaat er goed bij Vanboeijen en wat kan er beter?’ beantwoord. Het antwoord op deze vragen komt van telinformatie en van verhalen van bewoners en cliënten, en helpt ons om de kwaliteit van zorg te verbeteren en door te ontwikkelen.

In het kwaliteitsrapport van 2018 kun je onder andere het verhaal van Semahaan vinden. Zij kan niet zelf vertellen wat ze wil, maar dankzij de samenwerking met haar moeder en medewerkers kan Vanboeijen bijdragen aan een goed leven voor Semahaan. Ben je benieuwd naar haar verhaal? Lees dan hier het kwaliteitsrapport van 2018.

Iedere gehandicaptenzorgorganisatie is vanuit het landelijk kwaliteitskader Gehandicaptenzorg vanaf 2017 verplicht haar zorgvisie in een kwaliteitsrapport te beschrijven.

Over de auteur

Geke van der Kroef, communicatieadviseur Vanboeijen